BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 22, 2010

L.I oh L.I.......huhu...

Salam..

Minggu ini terasa agak tenang kerana tak ada exam. Masih ada satu lagi paper exam yg perlu aku lalui sebelum berakhirnya semester ini. Kemudian, aku perlu menjalani latihan industri pada awal Mei ini selama 2 bulan. Ini adalah peluang aku untuk menimba pengalaman dan memantapkan ilmu aku berkenaan pemasaran agar dapat aku aplikasikan di alam pekerjaan setelah graduate dari UKM yang disayangi ini.

Dalam perjalanan untuk pergi ke tempat syarikat tersebut beroperasi baru-baru ini, aku telah lalui banyak sangat dugaan. Dah la tak pernah pergi sana, masa dah sampai sana pulak, aku tak dapat cari tempat tersebut. Oleh sebab tak tau sangat jalan, aku pun call la kawan yang duduk kat Kajang utk tanya jalan yang betul. Banyak kali jugak aku pusing2 kat pusat perindustrian tersebut tapi tak jumpa jugak. Nasib baik la sebelum aku putus asa aku cuba dengan lebih teliti ke semua syarikat2 yg beroperasi dan akhirnya aku jumpa. Rupa-rupanya nama yang dipaparkan pada sign board tak sama dengan nama dalam alamat. Sakitnye hati aku. Mungkin agaknya tuhan nak uji kesabaran aku. Alhamdulillah sebab aku belum putus asa walaupun terpaksa mencari dalam keadaan cuaca yang panas dan jalan yang kurang elok. Mungkin ini cabaran awal untuk mulakan tugas aku dalam latihan industri di sana.

Selain itu, aku tiba-tiba dapat call dari alumni nak mintak tolong aku tempah padang UKM utk aktiviti pertandingan bola sepak. Walaupun tak kenal, tapi aku cuba jugak tolong sedaya upaya aku utk mintak kebenaran dari pihak unit sukan. Tak apalah, bkn rugi pun tolong orang lain. Cuma mcm biasa, aku tak berani janji yg aku pasti dapat tolong. Aku cuma ckp yg aku akan cuba tolong. Dapat ke tak dapat, terpulang pada pihak unit sukan.

Hujung minggu ni pulak ade ujian teori dan praktikal SRP Silat Cekak Hanafi di Akademi Silat Cekak Hanafi, Kuala Lumpur. Aku dah ambik SRP, cuma pergi temankan kawan2 lain yg nak ambik ujian. Lagipun, aku perlu tunaikan tanggungjawab aku sebagai YDP persatuan utk memberi sokongan dan dorongan moral kepada anak2 buah aku..hehe..mcm baik je bunyinya….semoga diorang dapat menjalani ujian SRP dengan jayanya..gud luck sahabat2ku…

0 comments: