BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 30, 2009

30 Julai 2009...???


Salam alaik..

Hari ni bermula dengan agak baik.Namun begitu, ada rasa sakit kepala sikit.Malas je nak bangun.Kehidupan berjalan seperti biasa.Sedar tidak sedar, hari ni bermula satu episod baru dalam hidup aku.Usia 21 tahun benar-benar menguji kekuatan bagi seorang lelaki.Sedikit demi sedikit, aku mula terasa beban tanggungjawab yang perlu aku pikul.Masa kian berlalu dan aku semakin matang.Aku perlu mengharungi kehidupan di UKM pada tahun akhir dan aku mula fikirkan mengenai tanggungjawab aku terhadap ibu dan keluarga.Aku perlu menebus nasib keluarga aku ke arah yang lebih baik.Aku ingin ibu aku menikmati kehidupan yang lebih baik daripada sekarang.Kehidupan aku benar-benar mencabar.Aku perlu bertungkus-lumus berusaha untuk menamatkan pengajian sebelum boleh mencari pekerjaan sesuai bagi membantu keluarga aku.Masih ada dua semester yang berbaki untuk aku habiskan di UKM ini.Semoga perjalanan ini akan mendapat keredhaan Allah swt.Dalam usia ini, aku sudah boleh mula mengintai kamar politik dalam negara.Aku sudah boleh mengundi dalam pilihanraya.Aku juga perlu lebih berusaha mencari calon untuk dijadikan teman hidup aku.Aku sudah bersedia untuk berkahwin tapi perlu menambahkan ilmu dan kedudukan kewangan bagi menghadapinya.Aku percaya, setiap apa yang kita lakukan demi keredhaan Allah swt, pasti akan mendapat pertolongan dan rahmat dariNya..AMin Ya Rabbal 'Alamin..

0 comments: