BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 14, 2009

Tentang Seseorang...


Salam alaik..

Hari ni aku dapat merasakan satu perasaan yang berbelah bahagi.Entah apa yang terjadi kepada diri aku sekarang ni.Tiba-tiba aku terkenangkan dan terfikirkan 'tentang seseorang' yang pernah wujud dan pernah mengetuk segenap perasaan dalam hati aku.Suatu wajah yang bersih, suara yang gemersik, bahasa tuturkata yang indah, gaya yang memikat dan pendirian yang kukuh.Aku tak pasti bagaimana ia bermula dan tak begitu pasti adakah ia sudah berakhir.Tiada kata yang dapat aku ucapkan selain daripada rasa kagum terhadap ciptaan Allah swt ini.Kenapa ia muncul dalam hidup aku jika semata-mata untuk mengucapkan kata perpisahan yang telah melunturkan harapan aku untuk bersama dengannya.Apakah dia hanyalah satu mimpi dan peringatan daripada tuhan bahawa aku masih belum layak untuk memiliki dan menakluki hati insan sepertinya.Sukar untuk aku melupakannya namun tak berdaya juga untuk terus mengenangkan dirinya.Aku menjadi serba salah.Terbelenggu dalam perasaan yang aku cipta sendiri.Di mana kedudukan aku dalam hatinya?Apakah hanya penumpang sekadar berlalu ataupun masih singgah dan menetap dalam hatinya.Dia pernah memberiku harapan dan dia jua yang memadamkan api harapan yang telah marak menyala itu.Aku merasakan dunia ini penuh kepalsuan dan mungkin jua tiada keikhlasan.Bukan niat untuk memuja dirinya sekadar tertanya di manakah kesilapan aku sehingga tak dapat diterima oleh insan sepertinya.Aku benar-benar tak faham.Mungkin perjalanan hidup ini telah tertulis.Aku tempuhi dengan kesabaran kerana aku sedar KebesaranMu Tuhan...Aku masih menunggu siapakah gerangan yang dapat mengisi kekosongan dalam hati aku.Aku masih menanti dan menaruh harapan agar dapat bertemu dengan insan yang benar-benar sesuai dengan diriku.Selebihnya aku hanya berserah kepada Allah swt untuk menentukannya..Bismillahitawakkaltu 'alallah..

1 comments:

Anonymous said...

nice blog.sabarla whai sahabat..
itu semua nye dugaan yang perlu dihadapi..'kite selalu lupee.
ujian itu tnda Allh sygkn kitee..
sekiranya ingin yng terbaik berusahala mnjadi terbaik..bnyakkn mmbace buku2 motivasi..persiapkan diri yg masih kekurangan.
heheheh~